Blogger Backgrounds
inikisahkauakudiamerekadansemuadikelilingkuastoryyouandIheshetheythemandpeopleIlove

Friday, January 8, 2010

jatuh cinta...



apa yang berlalu biarlah berlalu; cita-cita adalah harapan yang belum pasti; dan bagiku adalah waktu yang kini sedang kita lalui.

tetaplah bersikap optimis dan penuh harapan walaupun ketika sedang dilanda badai yang sedang mengamuk.

kesedihan yang membunuh jiwa. kesedihan yang memakan jiwa dan badan. tak mampu lagi untuk di tanggung sehingga memudaratkan badan yang di pinjam dari pemilikNya. kisah dia yang berlaku kerana seorang lelaki yang tak pernah aku temui. kesedihannya meruntun jiwaku, rintihannya terdengar di hatiku. aku juga sedih melihatnya begitu.terasa ingin aku temui si dia yang membuatnya begitu. terasa ingin aku memarahi si dia. terasa ingin aku amukkan kepadanya. tapi aku tahu aku tak mungkin begitu. terasa tiada apa yang dapat aku bantu dirinya. dia yang kukenali dulu bukan begini. dalam senyumnya aku nampak sengsaranya. dalam tawanya aku seakan nampak airmatanya. dalam girangnya nampak sendunya. tapi apa yang mampu aku lakukan aku tak pandai untuk membela dia. sepertinya aku tak membantu apa pun. aku tak pandai berkata-kata. aku tak tahu bagaimana aku dapat membantunya.

aku sendiri bingung bagaimana?? mungkin aku yang masih cetek dengan pengetahuan. tak dapat membantunya meneruskan kehidupan yang masih panjang ini. aku hanya mampu bercerita.

percayalah sahabatku esok pasti akan tercium puspa yang wangi, mengusir segala kesedihan dan menjadi penglipur lara

dan ingatlah tiada suatu kegembiraan pun yang kekal bagimu, dan tiada suatu kesedihan pun yang boleh mengembalikan sesuatu yang hilang kepadamu.

dan akuilah, adakalanya jiwa ini mengeluh kerana musibah menimpanya, padahal ada jalan keluarnya amat mudah, semudah membuka ikatan.

sesungguhnya kebahagiaan itu ada di dalam diri kita, kerana itu hendaklah kita berusaha sedaya upaya untuk memperbaiki diri kta sendiri.

sesungguhnya kita telah bersumpah demi waktu, bahawa kita akan mendapat apa yang kita inginkan sepanjang masa yang kita inginkan. kemudian kita juga telah bersumpah akan memberikan segala sesuatu yang kita sukai, maka wajar sekali kita bersedih hati jika kita kehilangan setiap peluang yang tidak pernah tercapai..

No comments:

Post a Comment