Blogger Backgrounds
inikisahkauakudiamerekadansemuadikelilingkuastoryyouandIheshetheythemandpeopleIlove

Tuesday, February 5, 2013

Wish You Luck In Taping...

Engineer trainee baru masuk. Dengar cerita masuk lambat sebab accident. 
Baru masuk dah kena buat 5S. Angkat kotak berat berat kemas store.
Tanpa kami warga PPIC ni tahu yang dia baru baik patah kaki sebab accident tu. Yelah kan PPIC ramai peremuan kan berat la nak angkat kotak kotak tu semua. Dia pun tak cakap apa-apa. Sampailah En. Zamri tu yang bagi tahu. Tapi tak ada bezanya sebab semua dah siapkan.

Sabtu yang lain pula masa sesi cat mengecat. Point yang diutarakan sendiri menjadi topik untuk dijadikan bahan oelh En. Zamri, Kak Zana, Kak Tini  and semua orang la. Pengakuan nak kawen dua. Rasalah di bahan semua orang.

Masuk deparment finishing dan masa tu adanya Din, dan En Basri. Macam senang je kerja dia. Buat improvement SPC. Memang tak banyak kerja dengan dia waktu tu. Sebab jalan kerja dan scope kerja memang berbeza. Tapi semua jadi lain bila si Din resign. kemudian En. Basri.
Kesian tinggal sorang. Semua dia kena buat. Kalau sebelum ni handle packaging dengan Din kemudain dia la yang kena amik alih. Rupan-rupanya bekerja dengan orang yang sama sama baru nak belajar ini lagi senang. Terasa senang bekerjasama.Lain dengan Din dulu. Dengan suara besar dia terasa apa yang nak kita utarakan nothing useless. Mungkin juga waktu tu baru lagi kan. Terasa banyak benda yang tak diceritakan kepada kita budak yang baru masuk ini.

Kerja dengan Asyraf ni senang la sebab sama sama try to improve diri masing masing and part kerja masing masing. Kemudian dapat pula dua projek yang kena sama sama usahakan. Bertambah penin la kami.

Tapi Asyraf dh resign. Got another better offer. Don't have gut to try to stop him sebab I know even not really understand what he has gone through before. Sebab diri sendiri pun rasa nak resign.



Whatever it is. Good Luck Asyraf kat tempat baru.. Dreamedge kan.. Jauh sampi ke utara nu.. tepen..
Terima kasih untuk semuanya  selama kita kerja bersama. Minta dimaafkan kalau ada yang terlepas cakap, termarah tak tentu pasal, terkata yang bukan bukan, termoody tanpa sebab musabab ye.
Minta dihalalkan kalau ada terlebih belanja  tak sempat nak bayar balik. Kenangan la ada officemate macam Asyraf. Banyak benda yanng dapat belajar dari dia...

Semoga menjadi engineer yang dicita citakan..

Panjang umur murah rezeki insyaALLAH kita jumpa lagi nanti... Bye Asyraf... 




No comments:

Post a Comment